Olvasási idő: ~ 3 perc
Videó hossza: ~ 10 perc

A reklám- és médiapiacot is érzékenyen érinti a koronavírus helyzet. Ebben a szituációban az értékesítés helyett a kapcsolatépítésre kell fókuszálnunk, és meg kell próbáljunk egymás segítségére lenni.

Ezért a KKV Media elhatározta, hogy – széles körű kapcsolatait felhasználva – országos jelentőségű piackutatásba kezd. Az a tervünk, hogy meg fogjuk kérdezni partnereinket, a versenyszféra és a költségvetési szervek szereplőit, hogy mit gondolnak a kialakult helyzetről, és hogyan próbálnak alkalmazkodni hozzá. Hogyan készülnek fel a vészhelyzet utáni újrakezdésre?

Az elmúlt napoktól kezdve, az elkövetkező hetekben számos iparágban fogunk több száz válaszadót megszólaltató, telefonos felmérést végezni, és ezek eredményét nyilvánosan bemutatjuk. A felmérést pedig még hitelesebbé tesszük azáltal, hogy az adott szektor egy-egy fontos szereplőjét próbáljuk megszólítani. Mindenkinek segíthet, ha egy interjú keretei között megismeri egy adott vállalat, intézmény belső működését, a válságra megoldásként hozott helyi döntéseit. Adjunk egymásnak ötleteket arra, hogy a legjobb állapotban tudjuk tartani vállalkozásunkat, intézményünket!

Az első témakör, amit felmértünk és kiértékeltünk: a közművelődési tntézmények. Mit érdemes tudni röviden a szektorról? A videóból ki fog ez derülni. Az összesített eredményeket tartalmazó videót az alábbi linken találja meg: KKV Media Youtube csatorna, illetve a videóban bemutatott diákat ide kattintva érheti el!

A felmérés 2020.03.24. és 2020.04.06. között történt telefonos kérdőívezés formájában, 4 fő call-centeres kolléga segítségével. 1994 intézmény vezetőjét próbáltuk meg elérni, közülük 790 fővel sikerült kapcsolatot teremteni, de 409 főnek nem volt alkalmas az időpont. 88 intézményvezető nem kívánt részt venni a felmérésben, 293 vezető azonban nyitottan fogadta a megkeresést, és megválaszolta a feltett kérdéseinket. Az ő válaszaikból született az alábbi elemzés.

Az összegzés írásakor már ismert volt, hogy az eredményes védekezéshez szükséges források biztosítása érdekében a kormány jelentős átcsoportosításokat hajtott végre, és közös teherviselésre kötelezett másokat is, így a politikai pártokat, a multinacionális kereskedelmi láncokat, a bankokat és az önkormányzatokat is.

Amennyiben lesz forráselvonás a szektorból, a piacról kell a szükséges anyagi forrásokat pótolni. Mindenkinek ez lesz a célja. De fog-e ez sikerülni valamennyiüknek?

El fog dördülni a startpisztoly. Aki akkor kezd gondolkodni, tervezni, az le fog maradni azoktól, akik már most is ezt teszik. Az üzemszerű működés lehetetlen, nem lehet rendezvényeket tartani, közösségi életet élni. Azonban a felgyülemlett lemaradást be lehet hozni, a jövőt lehet építeni, a fejlesztési terveket leporolni. Most ennek van itt az ideje!

Következő cikkünk tartalma:

A következő napokban különböző iparágak szereplőivel fogunk interjúkat készíteni, amelyekből szeretnék megtudni, ők hogyan élik meg a válsághelyzetet, és milyen döntéseket hoztak helyben a válság kezelésére.
Ennek segítségével próbáljuk az Ön munkáját is segíteni, hogy a lehető legjobb döntéseket tudja meghozni.