Olvasási idő: ~ 4 perc
Videó hossza: ~ 7  perc

A KKV Media a járvány miatt kialakult rendkívüli helyzet miatt úgy döntött, telefonos kérdőíves felmérést végez azokban a szektorokban, amelyben ügyfelei tevékenykednek. A felmérés során nem csak ügyfeleinket, hanem a szektor számos képviselőjét szerettük volna elérni, és megismerni véleményüket.

A KKV Media a járvány miatt kialakult rendkívüli helyzet miatt úgy döntött, telefonos kérdőíves felmérést végez azokban az iparágakban, amelyben partnerei tevékenykednek. A felmérés során nem csak ügyfeleinket, hanem további szektorok számos képviselőjét szerettük volna elérni, és megismerni véleményüket. Az első felmérést a művelődési házak, a második körös felmérést az önkormányzatok körében folytattuk le. Az első kérdőívezés óta több hónap telt el, változtak a szabályozások, „Magyarország újra kinyit”. A felmérés III. fázisa 2020.05.25.-2020.06.10. között zajlott le. A kérdőívet 55 válaszadó töltötte ki 39 telefonon, 16 internetes felületen. Ezekből a válaszokból született az alábbi elemzés. Ezekből a válaszokból született az alábbi elemzés.

Az összesített eredményeket tartalmazó videót az alábbi linken találja meg: KKV Media Youtube csatorna, illetve a videóban bemutatott diákat ide kattintva érheti el!

A szigorítások enyhítése nem szakította át a gátakat. Az intézmények 75%-a nem nyitott ki, fokozatos reakciókkal szembesültünk, további enyhítéseket várnak a szereplők. Érthető, hiszen a legtöbb esetben nem szabadtéri eseményekről van szó.

Megfigyelhető egy tendencia a 3 kérdőívcsoport elemzése során. Folyamatosan emelkedik azon válaszadók száma, akik tartanak a költségvetés csökkentésétől, és lassabb ütemben ugyan, de emelkedik azok száma is, akik ezt a bevételt pótolni szeretnék. Kikerültük azokat a kérdéseket, mely lehetőséget adott volna arra, hogy a bevétel pótlására vonatkozó terveket kifejtse, elkerülve így a majd a fenntartó megoldja, pályázatból, adományokból és hasonló válaszokat. Helyette sugallani próbáltuk, honnan lehetne pluszbevételt szerezni. A kérdés kapcsán megdöbbentő ellenállást tapasztaltunk, hogy a látogatóktól kellene további bevételt szerezni. Ezt csak a válaszadók 13%-a tervezi. A hanganyagok elemzése során az az érzésünk támadt, hogy eretnek gondolat további bevételeket remélni a látogatóktól. Az utolsó kérdésbe belerejtettük a „versenyszféra” kifejezést a kérdésbe. Így 2:1 arányban nyert az igenek száma.

Tegyük egyértelművé. Mindkét kérdés ugyanarra vonatkozott. Csak épp máshogy. A többletbevételt mindenképp a látogatók fogják biztosítani. Már ahol lesz többletbevétel. Vagy azért, mert többször jönnek (mert több program van), vagy további szolgáltatásokat vesznek igénybe (mert lesznek új szolgáltatások) vagy mert ugyanazt adjuk drágábban. Nem nehéz belátni, a 3. a legkevésbé életképes. Az első kettőből érdemes választani, vagy csinálni mindkettőt.

Éled az ország, ideje indulni, most nem szabad lemaradni.

Következő cikkünk tartalma:

Az intézmény vezetők számolnak a pénzügyi nehézségekkel, viszont vannak akik még nem tudják hogyan fogják azokat pótolni. Folytatni fogjuk a felmérés-sorozatot, és igyekszünk minél több konkrét megoldási javaslatot és ötletet megismertetni Önnel, amivel az intézmények megpróbálják kezelni a kialakult helyzeteket. 

Kövesse a KKV Media tartalmait!